Jag kör både ASP.NET och klassiska ASP applikationer på servern. Det tycks som om någon av de senaste säkerhetsuppdateringarna från Microsoft medfört att sessioner för applikationer gjorda i klassisk ASP inte fungerar som dom ska. Det låter lite som om applikationen asp körs i startas om lite då och då. Dels kan det göras automatiskt vid t.ex. en viss minnesförbrukning, dels vid visst antal anrop, efter viss tid etc. Kolla inställningar för din asp-applikation/app domain i iiså titta lite. Var gör man dessa inställningar? Jag antar att han menar inställningarna på Applikationspoolerna. Så hette det ja ;) (hade inte tillgång till någon iis 6.0 server vid tillfället :) )Sessionshantering i Windows 2003 Server
Alla applikationer har tills alldeles nyligen fungerat alldeles utmärkt med en standard inställning på 20 min innan sessionen dör. Men som sagt, nu dör sessionerna slupmartat precis när som helst.
Någon som vet något om det? Har kollat i på MSDN, men där hittar jag ingenting.Sv: Sessionshantering i Windows 2003 Server
Sv:Sessionshantering i Windows 2003 Server
Jag gick in på fliken Home directory och klickade på Configuration. Där hittar man bl a möjlighet att ställa in tid för sessioner. Men jag hittar inga inställningar som du talar om i ditt svar.
Skulle du vilja berätta var man hittar dom inställningarna du talar om?Sv: Sessionshantering i Windows 2003 Server
Den har en del inställningar du kan skruva på, tex "Recycle worker processes" och "Shutdown Idle worker process after being idle"
Kolla vilken applikationspool din asp applikation kör. Jag skulle tro det är Default AppPool.Sv: Sessionshantering i Windows 2003 Server