Håller på att försöka bygga en interaktiv spellista till WMS, Jag undrar om någon vet eller om möjligheten finns att få WMS att hämta ny Spellista varje gång den "loopar". Alltså jag har skapat en ASP fil på en webbserver som skapar en SMIL dock så hämtar den bara spellistan en gång, då man startar den. En liten gissning: sätt sista låten till en ny spellista? Jo jag tänkte så också. Dock så kan man inte gå till en spellista man varit på för då stannar den. Alltså: 1 > 2 > 1. Då kommer den att stanna på 2 och säga att spellistan är slut. 1?49822384724 > 2?2438972589707 > 1?234762843403178 Även så har jag tänkt med än sålänge har jag inte fått WMS till att ta emot Querystrings. Den säger bara att något är fel och vägrar att starta uppspelningen. Det finns inte en annan enkel metod att göra detta på? Hm... Det är inte så att du kör .net? asp.net vet jag klarar att du lägger saker efter .asp, dvs. t.ex. www.häst.nu/biff.aspx/12345 eller liknande. (numret kan du förresten utläsa via Request.PathInfo om jag inte minns fel) Jag kör vanlig ASP. Tycker att det verkar för avancerat och har inte riktigt förståt mig på .Net, Du tror att det skall gå att göra så även efter .asp?Spellista i Windows Media Services
Menningen är att det ska bli något liknande det så som finns på IDGs hemsida där man kan välja den musik som ska spelas.
MVH
SammySv: Spellista i Windows Media Services
Sv:Spellista i Windows Media Services
Sv: Spellista i Windows Media Services
det borde väl fungera ;) (slumpat nummer alltså)Sv:Spellista i Windows Media Services
Sv: Spellista i Windows Media Services
Sv:Spellista i Windows Media Services
EDIT: Efter lite bråkande så har jag kommit fram till att Media Service läser in alla filer på en och samma gång vilket innebär att om jag har 100 låtar på kö och sedan slumpar fram en låt åt gången när det inte finns några röstade så kommer det att bli en j*vla lista. Någon som har något smart förslag eller möjligvis inte vet något annat program eller varför inte lista ut hur man får den att ladda filen varje gång den loopar.
MVH
Sammy