Tjena!Arbeta direkt på servern från dator på LAN
Har ett problem jag suttit och tuggat med i några dagar hemma nu. IIS / .NET trust problem tror jag.
Min konfig hemma är som sådan: Windows 2003 Server som innehåller mina webapplikationer,
En bärbar dator med WinXP - datorn som jag jobbar på.
Min önskan är att kunna behålla projekt, inklusive källkod, filer, allt som ingår - direkt på servern.
Så då vill jag arbeta på projekten på min bärbara, men FRÅN och PÅ servern. Kompilerar jag -
vill jag att det ska ske på servern. Vill inte behöva ha webapps och IIS igång på min bärbara.
Har testat olika saker, Open Project From Web Location, mappat till en network share och testat,
men ingenting fungerar.
Får bara meddelandet: "The project location is not fully trusted by the .NET runtime - this may be due to a network share, yadayada." Detta vet jag om. Detta får jag när jag försöker öppna projektet via network share. Och mappad enhetsbokstav.
Jag har testat detta:
* På arbetsdatorn lägget jag till FullTrust på IntraNet Zone, men ingen skillnad.
* På servern gjorde jag likadant, och även FullTrust på virtuella foldern, ingen skillnad.
* Testat zonestripper för att få bort IntranetZone default som blir på nerladdade projekt. Ingen skillnad.
* Öppnade projektet lokalt på arbetsdatorn, kompilerade utan fel, kopierade in till servern och det funkade. Men så vill jag inte arbeta.
Det verkar liksom inte bli någon skillnad med dessa inställningar :(
Vet inte riktigt vad jag ska börja göra eller testa, har kört fast helt...