Tja Hmm... Kan det vara så att du har bundit den första siten till en adress och den andra till "Alla lediga"?, testa då att binda den andra siten till samma adress. Då får du ställa in webbplatsen så att den använder den sidan som default-sida. Nu gör den inte det. under propeties > Documents är "Enable deafult content page" ikryssad och index.htm är addad. Funkar inte iaf =/ Kolla igen att du gjort rätt när du lagt till den som default-sida. Det går ju hur bra som helst att surfa till sidan, men den används inte som default-sida. aj då.. fan va pinsamt :S fast.. ;) och jag löste det också :) var tvungen att tillåta asp juu *slår sig i ansiktet*flera hemsidor på IIS 6.0
Ja har windows 2003 server med IIS. Ja tänkte ja skulle ha 2 hemsidor på den men får de inte att fungera.
Har just nu 1 dns som e deadringer.ath.cx som jag skrivit in i host header value på standard webplasten, och en annan thewickerman.mine.nu som ja också skrivit i host header value fast på en ny "webplats" som jag skapat.
Men det är brar deadringer.ath.cx som fungerar.. tycker de e lite konstigt
på den andra får jag "The page cannot be found"
Om någon vet vad det skulle kunna röra sig om? :)Sv: flera hemsidor på IIS 6.0
// MvH BjörneSv: flera hemsidor på IIS 6.0
Sv:flera hemsidor på IIS 6.0
Sv: flera hemsidor på IIS 6.0
Sv:flera hemsidor på IIS 6.0
det var såhär..
"min bror" *host* hade lagt dit både en default.asp och en index.htm, tog bort deafault och då funkade det.
:DSv: flera hemsidor på IIS 6.0
Det fungerar inte att ha en sida som heter .asp överhuvud taget, även fall den e med som "index".. vad nu det kan bero på :SSv:flera hemsidor på IIS 6.0
Tråd: LÖST :)