Vår Windows Update ber mig installera service pack 1 för Windows Server 2003. Jag har stött på vissa mindre problem med transaktionshanteringen (DTC) efter att installerat SP1. Det är dock bara en konfigureringsfråga så fungerar det igen. Men det tog oss ett tag att reda ut vad som skulle ändras...utöver detta har jag inte stött på något. Det finns många som har haft mycket problem och många som inte haft några problem alls. Själva Win2003 SP1 är det inga problem med, däremot beter sig vissa delar av OS annorlunda och känner man inte till skillnaderna så ser man ju det som ett problem.Service pack 1 - problem?
Eftersom vi har vår webbsajt på den servern undrar jag om någon har haft eller hört talas om problem, fel, "att tänkta på" osv.
Tack & vänliga hälsningar,
KjellSv: Service pack 1 - problem?
Sv: Service pack 1 - problem?
Börja med att läsa igenom Microsofts information om Win2003 SP1 så du vet vad som händer, http://www.microsoft.com/windowsserver2003/downloads/servicepacks/sp1/default.mspx.
Fortsätt med att gå igenom alla applikationer som är installerade på servern och uppgradera dem till senaste versionerna, alternativ ta kontakt med leverantörerna och säkerställ att de är kompatibla med Windows 2003 SP1.
En del hårdvaruleverantörer har kompabilitetsproblem med Windows 2003 SP1, Dell känner kag till. Ta kontakt med din hårdvaruleverantör och säkerställ att din hårdvara är kompatibel med Windows 2003 SP1.
När du förberett dig så långt så är det en komplett backup som gäller och därefter kan du lungt och fint installera Windows 2003 SP1.