Efter ett tags pillande och hjälp härifrån så funkar min server "delvist" jag har ett domännamn och en subdomän, subdomänen pekar till servern och det går att surfa till den men hela sidan följer inte med t.ex. bilder och vissa script, adressen går till c:\inetpub\wwwroot och "Active Server Pages" är aktiverat. Om du t ex högerklickar på en yta där en bild skulle dykt upp om det funkade, och väljer properties, vad ser du då för länk i dialogrutan som kommer upp? Jag ser sökvägen till bilden i mappen där bilden ligger (lokala sökvägen). Då bör du ändra dessa till relativa länkar kanske i källfilen, ex vis images/12.jpg, beroende på vart dina bilder ligger relativt till asp sidan Tror det är lättare att få inställningen rätt än att ändra på sökvägarna, som jag sa så är det både bilder och vissa script som inte följer med och det gör att databasen inte kan uppdatera som den ska, samt att det är ca: 500 sidor som jag måste gå igenom för att ändra lite här och var.Adressen för underdomänen
Nu fick jag höra att jag förmodligen ska min adress "subdomänen.domännamnet.se ifyllt istället, har försökt med det men det går inget vidare, är det någon som kan det på sina fem?
Mvh/MickeSv: Adressen för underdomänen
Sv:Adressen för underdomänen
Sv: Adressen för underdomänen
Sv:Adressen för underdomänen
Så frågan är om man ska skriva c:\inetpub\wwwroot eller subdomän.domännamnet.se som sökväg?
Har försökt med subdomän.domännamnet.se som sökväg som sökväg men det verkar inte alls bli bra, vill göra inställningen rätt från början istället för att ändra i scripten.