Vi har ett problem med IISen då den kraschar lite då och då. Efter att kört IISState fick jag rådet av Pat (som skrivit iisstate?!) på microsoft.public.inetserver.iis att ta kontakt med MS-support för debugging. Han trodde det kunde vara en bugg i COM+ eller möjligtvis ett COM objekt som pajar stacken. På de flesta produkterna finns 2 fria supporttillfällen. Är det en bugg kostar det inget, är det inte en bugg och du inte har någon support tror jag priset är 4000 kr. > <b>Är det en bugg kostar det inget</b>Kan man få MS-support?
Frågan är hur en sådan process fungerar, är det lätt att få hjälp av MS (vi har MSDN Universal subsc) och vad kan det kosta? Är det bättre att lägga ner mer tid på att felsöka de COM objekt som vi använder? I det här fallet är det inga som vi har skrivit själva men man kan ju testa nyare versioner osv.Sv: Kan man få MS-support?
Ja, det är lätt att få hjälp. Har många gånger ringt dom i en mängd ärenden.Sv:Kan man få MS-support?
Man ska veta att det egentligen ska stå <b>av Microsoft definierad som bugg</b>. En bugg är inte när användaren tycker att något är fel, en bugg är det när något inte beter sig som Microsoft säger att det ska göra.
Exempel på bugg är när det finns en lösning via en hotfix från Microsoft. Då är det gratis. Se till att säkerställa att teknikern och du är överens om att det är en bugg och att ingen faktura ska skickas innan ärendet stängs.