Har en server, med ett IP, fast flera webbsidor i olika mappar. Hej.Problem med Host Header Name
Läste någonstans att det gick att konfigurera så att en besökare kunde komma till de olika mapparna beroende på vilken domän dom använt för att komma till min server.
Därför har jag nu skapat en till webbplats i IIS och skrivit in "dnsalias.org" och "jo.dnsalias.org" på egenskaper>identifiering av webbplats>avancerat (för den nya webbplatsen), men när man går in på servern via http://jo.dnsalias.org så hamnar man ändå i Standardwebbplatsen (wwwroot-mappen) och inte i den undermapp som jag valt att den nya webbplatsen ska peka mot.
Har jag missat något? Gjort något fel? eller finns det helt enkelt en massa krux som behöver fixas på servern för att dessa inställningar ska funka?
Jag testade även att specificera Host Header Name för standardwebbplatsen men då fick jag felmeddelandet: Bad Request (Invalid Hostname)
Mycket tacksam för svar =)
/JakobSv: Problem med Host Header Name
När du skapat en ny sajt, så välj properties för sajten --> advanced --> add --> skriv en adress ex. jo.dnsalias.org och vilken port. Klicka och och Spara.
mvh,
Philip