Jag har försökt konfiguerat min 2003 server, med två olika domäner, den ena fungerar utmärkt att komma in utan någon större problem. Hej Johan Har hunnit tänka på det, men allt är i sin ordning, jag skulle inte bli förvånad om det var egentligen någon som är småpotatis, men annars IUSR är i sin ordning även Anonymous Access är ok.Lösenordskyddad?
Men den andra domän när jag skriver in den då kommer det upp en rutan där man måste ange användarnamn och lösenord, den vill jag bli kvitt med. har inte lyckas lösa det nu snart en månad.
Hoppas att någon känner till det och kan hjälpa mig med det?Sv: Lösenordskyddad?
Kan vara värt att kolla så att filerna/katalogerna som är satta till Home Directory för sajt nummer två. Har IUSR_datornamn rättigheter i katalogerna/filerna? Om inte så ska han/hon (?) ha det.
Kolla även inställningarna under Directory Security och Authentication and access control så att Anonymous Access är ikryssad.
//HenrikSv:Lösenordskyddad?
Jag har också gjort jämförelse i allting mellan domän 1 och domän 2 dom har exakt samma innehåll, bockning m.fl förutom varsin egen domän namn är enda skillnad jag hittar.
Kanske det kan vara någon till hjälp? Jag använder Ensim kontrollpanelen.