Hej! Jag kör inte Windows nu så jag kan inte testa, men jag tror att du ska öppna jobbet i ntbackup, lägga till filen och sedan spara jobbet igen.Script i Windows Sheduled tasks
Jag kan inte mycket om script så jag hoppas på lite hjälp här.
Vi har ett AD med win2003 servrar och har i 1,5 år kört ntbackup på vårt systemstate med ett schedulerat jobb i Windows Sheduled tasks. Det ser ut så här:
C:\WINDOWS\System32\ntbackup.exe backup systemstate /n "SystemState" /d "SystemState" /v:yes /r:yes /rs:no /hc:off /m normal /j "SystemState.job" /l:s /f "D:\Schedule\Backup\Systemstate.bkf"
Det funkade jättebra ända tills vi la på SP1 för win2003 på vår Domain Controller. Efter det hoppar inte backupen igång. Jag har fått det bekräftat av Microsoft att det är en bugg. Lösningen på det är att man samtidigt som man kör backup på systemstate även inkluderar en till fil.(kan va en tom textfil) Jag har nu skapat en sådan som jag inkluderar och då går det jättebra när jag kör backupen manuellt.
Frågan är nu hur jag lägger till filen i scriptet ovan?
Det är alltså i Windows inbyggda Scheduled tasks som vi skapat ett task som körs varje kväll och strängen ovan står i fältet run.
Några idéer?
/StefanSv: Script i Windows Sheduled tasks
/Johan