Hej! Vad jag vet finns ingen begränsning på nedladdning som standard, däremot finns gräns för uppladdning mot IIS. IIS har en connection timeout-inställning som för min del verkar gälla för både upp- och nedladdning. Den är nog dock som default inställd på 30 minuter. Hittade denna i farten... http://www.microsoft.com/technet/prodtechnol/WindowsServer2003/Library/IIS/31a2f39c-4d59-4cba-905c-60e7af657e49.mspx?mfr=trueNerladdning bryts efter två minuter - vad är det för konfigfel?
Jag kör IIS på Windows Server 2003 Standard Edition och har en webbsajt där vissa stora installationspaket (exe-filer på ) tankas ned via HTTP.
För vissa användare (faktiskt för rätt många, men inte för mig) avbryts nerladdningen efter till synes precis två minuter.
Jag har kollat runt litet i dokumentationen, men jag fattar inte: vad är det för konfiguration som kan tänkas vara fel?
Bör jag försöka ta reda på om det har med webbläsarsort & version att göra? Jag tror i.o.f.s. att både jag och min kollega som är drabbad kör IE 6...
Mvh,
KjellSv: Nerladdning bryts efter två minuter - vad är det för konfigfel?
Sv:Nerladdning bryts efter två minuter - vad är det för konfigfel?
Sv: Nerladdning bryts efter två minuter - vad är det för konfigfel?
<snip>
Setting connection timeouts
The ConnectionTimeout metabase property specifies the amount of time (in seconds) that the server waits before disconnecting an inactive connection. IIS applies this timeout limit after the client sends the first request to the server and the client is idle. The default value is 120 seconds for the WWW and FTP services (global settings); 120 seconds for individual Web and FTP sites; and 10 minutes for the SMTP and NNTP services. (In IIS Manager, when you change the value of the ConnectionTimeout property, you change this setting.)
</snip>