Hej! Kommer inte exakt ihåg vad funktionen heter på IIS, kan den heta smart värd / smart host? Du måste troligen skicka mailen via telias server på adressen smtprelay1.telia.com Visade sig att Telia tydligen stängt utgånde SMTP port 25 Du kan låta din "ingående server" svara på port 26, dock så måste du konfigurera din klient att ansluta på dindomän.com port 26. OK med ingående antar jag att du menar min POP3..? Alltså jag fattar inte riktigt vad du menar? Bra lista:SMTP server
Undrar om någon där uta är haj på SMTP servrar...
jag skulle vilja köra en lokal SMTP server via IIS inbyggda SMTP server.
Jag har försökt att konfigurera den som den skall vara, gått igenom guider på Internet, men det enda som händer är att den meddelar att mailet är skickat, men det kommer aldrig fram..
Jag vet att detta skall fungera, för jag har använt detta innan.. men nu verkar det inte fungera längre.
Jag är uppkopplad med Tela 24Mbit ADSL... kan det vara dom som blockar lokala SMTP servrar?
Är det något speciellt jag måste göra för att få det att fungera.. Jag har öppnat port 25 i brandväggen,
Kan man felsöka, d.v.s var någonstans meddelandet stannar, om det stannar i min maskin eller om det går vidare?
mvh
ChristianSv: SMTP server
Sv:SMTP server
http://www.idg.se/ArticlePages/200403/04/20040304094924_CS/20040304094924_CS.dbp.asp
Om jag byter port till typ "26" kommer jag förbi problemet?.. eller måste jag använda mig av port 25.
Anledningen till att jag använder mig av en egen SMTP är att det är så irriterande när man sitter kopplad mot olika nätverk och skall försöka skicka mail, och man inte kan skicka för att man inte är uppkopplad via Telia.
Kan jag använda mig av Telias smtp relay utan att Authentisera mig mot Telia, eller vara uppkopplad via deras nät?
Får dessutom följande fellmeddelande i EventViewrn;
********************************************************************************
Message delivery to the remote domain 'yahoo.com' failed. The error message is 'The remote SMTP service rejected AUTH negotiation.
'. The SMTP verb which caused the error is 'AUTH'. The response from the remote server is '250-mta372.mail.mud.yahoo.com
250-8BITMIME
250-SIZE 31981568
250 PIPELINING
-STARTTLS
250 8BIT'.
**********************************************************************************
mvh
Utgående mail ifrån din server måste du skicka via telias server enligt den lösning jag skrev ovan på port 25Sv:SMTP server
Så jag måste skicka mina mail med utgående port 25.. hhmm
Men hur är det? kan jag ansluta mig mot Telias SMTP relay även om jag inte är uppkopplad via deras nät?
Jag tackar och bugar för erat tålamod med min okunnighet.... Det är helt suveränt att ha kunniga och lärda personer att fråga när man står som ett frågetecken.
mvh
Så här tolkar jag det, din inkommande epost går till telia och denna poppar du (110) men du har flera olika ISP och skickar därför all din utgående post via din smtp server. Dock så har din ISP spärrat inkommande på 25, då kan du skicka den via port 26 istället.
Din server tar emot mailet och skall sedan skicka den vidare till tex hotmail, då måste du reläa via telias server på port 25
Vad är det jag missförstår?bra lista på utgående smtp för många företag
Algonet/Telenordia: smtp.algonet.se
Bahnhof: smtp.bahnhof.se
Bostream: mailrelay.bostream.com
Bredbandsbolaget: smtp.bredband.net
Carambole ADSL: adslmail.carambole.com
Carambole modem/ISDN: smtp.telenor.se
Chello: smtp.chello.se
ComHem: mail1.comhem.se
Glocalnet: smtp.glocalnet.net
Home: smtp.home.se
Song: nw-smtp.songnetworks.se