Hej, Enklast och billigast är naturligtvis att införskaffa ett 1000 Mbps kort. Det ska mycke till för att fylla upp ett vanligt 100 Mbps kort. Korten är från olika tillverkare.Port Aggregation Software (NIC Teaming) liknande NIC Express
Jag letar efter en programvara som går att köra under Windows 2003 Server som kan para ihop två eller fler nätverkskort till en logisk enhet (och därmed öka bandbredden) ÄVEN OM korten är från flera olika tillverkare.
Jag letar inte efter alternativa lösningar.
NIC Express gör detta, men jag undrar om det finns ytterliggare ett sådant program?
Tack på förhand!Sv: Port Aggregation Software (NIC Teaming) liknande NIC Express
Sitter korten i en server? De flesta tillverkare av servrar har drivrutiner/mjukvara för att teama kort. Annars kanske du kan ladda ner någons mjukvara, ex Dells är väldigt generella, kanske passar med dina kort. Vad är det för tillverkare av dina kort?Sv:Port Aggregation Software (NIC Teaming) liknande NIC Express
Jag vet att det kanske är smidigare att köpa ett 1 Gbit/s-kort eller nya 100 Mbit/s-kort, men det jag vill åt är möjligheten att använda befintlig hårdvara.
Ska kolla upp Dells teaming software, tack för tipset!