Jag blir galen på mitt problem med att servern hänger sig när jag vill använda mig av method="post"... har skrivit om det i forumet förut, men inte fått någon hjälp. är du säker på att det är method="post" som är fel då.Så det inte är dina databas drivrutiner som är fel då? Håller med Joakim. Låter lite långsökt att POST skulle krascha servern. Testa att endast skriva ut datan som postas, sen med databasen. Funkar andra skript som hanterar databasen? det fungerar bra att hämta data från databasen, men så fort den ska skriva till en ny post eller ändra, så hänger den sig...method="post"
Prövar igen med att se om det verkligen inte finns någon som vet hur man kan komma runt det här?
Problemet är alltså att om jag använder mig av method="post" för att skriva data till en databas från ett formulär (t.ex. gästbok, forum etc) på min iis -server så hänger datorn sig och startar om. Microsoft verkar inte ha hört talas om problemet alls, så hos dem hittar jag ingen info.
Tappar tålamodet på det här... kan man komma runt problemet med att skriva data i en databas utan att använda sig av method="post"??Sv: method="post"
Har du kollar i logboken om det står något där av intresse?Sv:method="post"
Sv: method="post"
Lite extra jobbigt att felsöka eftersom datorn startar om när det blir fel. Men jag ska väl försöka ta mig tid till det då, och remma bort rader.
Extra jobbigt är ju dessutom att datorn har formaterats flera gånger sedan problemet uppstod... Och det är egentligen bara hårddisken och typ CD-läsaren som varit densamme sedan dess.