Hoppsan.... Har du kollat vilka diskar du har i din maskin? Hej mikael!Virtual Server 2005 R2 problem...
Har haft en virtual server igång ett tag som kör exchange, idag så måste jag ha gjort något riktigt tokigt för när jag försöker starta upp servern så får jag hela tiden
"Reboot and Select proper device or insert boot media in selected boot"
Jag kan tyärr inte komma på vad det jag egentligen har gjort för dumhet, kanske hände det när jag skulle installera något på exchange servern och jag fick avbruta den installationen, eller om jag lyckats krångla till det med: Virtual Machine Additions eftersom det inte var installerat så försökte jag med det.
Nu sitter jag här med en exchange installation som jag inte kan komma åt. Någon som har ett tips. Har testat alla möjliga boot ordningar genom att ändra i "bios" har testat med och utan CD-spelar och med och utan floppy, men inget verkar fungera...
- MSv: Virtual Server 2005 R2 problem...
Testa att byta disken mot en som du vet funkar (typ en annan VPC-disk) och se om den startar.
Det kan antingen vara din VM som är kass (det är bra) eller diskimagen som gått åt skogen (mindre bra...)
/mickeSv:Virtual Server 2005 R2 problem...
Efter lite mer sökande så visade sig att det var disken som fått sig en omgång. Hade kommit åt checkboxen 'Undo disc' och där med lyckas sabba ordentligt, när jag sedan tittade på storleken på min VDH fil så var den 2 MB. Vilket ju inte var riktigt korrekt.
Så det blev en ominstallation av server...
- M