Går det att ställa in så att alla underdomäner går till samma katalog i IIS? Och med "alla" menar jag att man inte ska behöva specificera alla underdomäner, utan att den ska gå till katalogen oavsett vad man skriver före domän-namnet. På min IIS så är det så default, dvs jag har inte ändrat något och hos mig funkar det så. 2003 Server Går det att ställa in på en specifik underdomän också? Tror jag missförstod dig lite nu. Mja. Jag vill att www.domän.com ska gå till en katalog på servern och underdomän.domän.com ska gå till en annan, så att man kan ha 2 olika hemsidor. Det är antagligen inget problem att fixa, men på underdomänen vill jag att man ska kunna skriva vad som helst före och ändå komma till underdomänen. ...........men på underdomänen vill jag att man ska kunna skriva vad som helst före och ändå komma till underdomänen. .................*.domän.com till samma sida i IIS
ThomasSv: *.domän.com till samma sida i IIS
Sv:*.domän.com till samma sida i IIS
Tex:
www.domän.com fungerar som vanligt, medans *.underdomän.domän.com går till en annan katalog
Och var finns den inställningen som du pratar om? Det är inte jag som sköter servern så jag kan inte själv kolla.
test.domän.se ----->domän.se
blaha.domän.se---->domän.se
De går alltså till typ startsidan, men vill du att de skall gå till en annan katalog?
test.domän.se--->domän.se/cyklar
blaha.domän.se---->domän.se/cyklar
domän.se---->domän.se
Mitt översta exempel funkar så default hos mig, ang det nedre så vet jag inte om det går.Sv:*.domän.com till samma sida i IIS
www.domän.com -> www.domän.com
underdomän.domän.com -> underdomän.domän.com
blah.underdomän.domän.com -> underdomän.domän.com
abc.underdomän.domän.com -> underdomän.domän.com
Anledningen till det är att jag vill kunna sköta underdomänerna via ett ASP-script. Jag tar reda på vilken adress användaren besökte och visar lämplig sida efter det.
Testade detta och det funkar inte för mig, jag kommer till domän.se. Så tyvärr kan jag inte bistå med mera hjälp.