Jag funderar på att använda de tjänster för SMTP och POP3 som finns i exempelvis Windows Server 2003 Standard (alltså EJ exchange). Finns det SPAM-filter och liknande för dessa? Erbjuder Microsoft någon webbmaillösning till dessa tjänster?Windows Server 2003 POP3 och SMTP-server
Jag antar att det inte är helt omöjligt att bygga en egen webmail, men ett problem jag funderat på är att dubbla inloggningar kommer att krävas. Jag vill att webbmailen ska vara en integrerad del av en portal jag bygger. Denna portal sparar användare i en SQL Server-databas och använder Forms Authentication för att autentisera användaren. Jag gissar att POP3 använder Windows Authentication, och därmed krävs att jag kan skicka lösenord och användarnamn till denna när jag vill komma åt POP3-kontot för den inloggande användaren. Nu är det så att jag har hashat lösenorden i SQL Server-databasen vilket gör att jag inte kan komma åt det trots att användaren är inloggad... alltså kommer dubbla inloggninar att krävas? Jag vill ha, som det så vackert heter, "Single Point of Logon".
Någon som har svår på mina frågor och ett lösningsförslag på mitt problem? Tack på förhand!