Har efter sökningar fått reda på att det felmeddelande jag får i min kopplingssträng att Jet-motorn saknas i windows 2003 server som standard (om jag fattat rätt). Har då försökt installera de filer som nämns här http://www.pellesoft.se/area/mixed/page.aspx?id=201 men nekas hela tiden. Den svarar hela tiden att en nyare version redan existerar. Har nu försökt på alla sätt men lyckas inte. Får detta fel hela tiden på mina kopplingsträngar (som förut funkade problemfritt i win2000 server). Hur ser rättigheterna ut i mappen? Access skapar ju en postlåsningsfil ([databasnamn].ldb). Finns det rättigheter för det? Ja, rättigheter till databasmappen ska finnas. Har även testat ge fullständig behörighet till Alla men felet kvarstår. Det är inte så enkelt så att du har skrivit slash istället för backslash..? Här finns en del förslag om just det felet: Till att börja med: Använd OLEDB istället för ODBC. Kolla in www.connectionstrings.com.Hur får jag Accessdatabas att funka i 2003 server?
Hur gör jag för att kunna köra access 2000/2003 databaser på min lokala burk?Sv: Hur får jag Accessdatabas att funka i 2003 server?
Microsoft OLE DB Provider for ODBC Drivers fel '80004005'
[Microsoft][Drivrutin för ODBC Microsoft Access] Fel på disk eller nätverk.
/cgibin/datasidor/dataconnect.asp, rad 11
Vad är fel?
Rad 11 ser ut så här:
OpenString = "driver={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; dbq=C:/Inetpub/databaser/mt.mdb"
Har även försökt med ett ODBC-namn men det funkar heller inte. Rättigheter är satta just nu till fullständiga rättigheter för alla i databasmappen. Och databasen är felfri för den kan öppnas i Access utan problem.Sv:Hur får jag Accessdatabas att funka i 2003 server?
Sv: Hur får jag Accessdatabas att funka i 2003 server?
Lagras tmp-filer i nån mapp jag missat?
Vad jag än tycks göra så kvartstår felet då jag ska hämta data ur en accessdatabas.Sv:Hur får jag Accessdatabas att funka i 2003 server?
<info>
OpenString = "driver={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; dbq=C:/Inetpub/databaser/mt.mdb"
OpenString = "driver={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; dbq=C:\Inetpub\databaser\mt.mdb"
</info>Sv:Hur får jag Accessdatabas att funka i 2003 server?
www.aspfaq.com/show.asp?id=2009Sv: Hur får jag Accessdatabas att funka i 2003 server?