Använder 2 st HP med en lastbalanserare mellan. Dom används för att lägga in resultat på spelare i matcher. Problemet är att vid olika tillfällen så går CPU:n upp till 100% och stannar där utan att gå ner w3wp.exe == asp.net => mest troligt någon asp.net-applikation som är dåligt kodad och har gått och hängt sig. Du borde kunna debugga den med vs.net, och sedan tror jag att det finns någon profiler eller liknande i den du kan använda för att ta reda på var den hängt sig Hej Oskar, Kom på en sak, var nog lite dum.. w3wp borde ju rimligtvis kunna köra asp-appar också, om det finns några sådana i samma appool. Btw, ligger applikationen i en egen pool? Hej Gert, Jovisst kan man det men finns det inte risk att den tappar bort från vilken sessionId man kommit in med? Risk å risk, du tappar allt vad sessions heter (såvida de inte ligger lagrade utanför processen) Det som Oskar försöker säga är att om du använder InPorcees session hantering, då forlorar du data, men du kan använda stateserver istället, och då har du inga problem. Bifoga inställningarna för webben och application poolen så ska jag ta en titt på dem. Vet inte vad jag ska säga men så här har vi beslutat och nu infört:Problem med en IIS 6.0
igen. Det är w3wp.exe som står och stampar.
Finns det några belasningsprogram att köra så man kan se vad som händer och varför?
Sv: Problem med en IIS 6.0
Sv:Problem med en IIS 6.0
Nu har vi gått igenom koden och det är inget som stannar upp (hängtsig) alla connections stängs.
Vad vi ser är att om man är runt 60 - 70 inloggade samtidigt så hänger systemet upp sig och man kommer inte in på websidorna.
IIS 6.0 och ASP.NET 2.0 C# kod.
Kan det vara så att det är någon inställning på IIS:en som vi missat som spökar till det.
Till en början så hade vi 2 GB internminne som gick upp i taket sedan följde CPU:n med upp i 100%.
Nu har vi 2 st servrar på 4GB (tydligen taket på vad WS Server2003 kan ha)? och en lastbalancerring mellan dom. Nu är minnet ok men CPU kraftern går upp i 100% och stannar där. den går inte ner igen.
Hittade en tråd på pellesoft: [IIS w3wp.exe 100%. ] som kanske kan vara intressant? IISTracer, tror det är http://iismonitor.motobit.com/ som det syftas på. Kan vara värt ett försök?Sv: Problem med en IIS 6.0
I IIS har du möjlighet att recycla dina app pools om ett viss händelse inträffar (typ om CPU användning slår upp till tacket)
Mvh,Sv:Problem med en IIS 6.0
Hur som helst, min förslag är inte en lösning, bara en workaround. Jag tror att det vore bättre, om ni har tid o resusrser, att hitta var problemet ligger. Det kan vara så att ni har en endless loop, eller en edless recursion. Eller t.o.m. deadlock mellan 2 trådar.
Mvh,
TibiSv: Problem med en IIS 6.0
Vi har bytt från Server2003 -> Server 2008 IIS 7.0
Nu fungerar båda Servrarna inget som hänger sig i.a.f .
Gert...