Sitter med ett problem. Försöker få en klient i ett nätverk att kommunicera med en SQl databas på en 2003 SERVER. Problemet sitter inte i kommunikationen utan det är mjukvaran, (en klientmjukvara är installerad på klienterna och en servermjukvara är installerad på servern) utan det är mjukvaran som inte kan kommunicera med servern. Jag har kollat med alla support som kan tänkas vara inblandad med tanke på mjukvaran och det är ingen som vet. Det enda tips jag har är att det kan vara något med rättigheterna och säkerheten i 2003 SERVER. Eftersom du säger att problemet inte sitter i kommunikationen har du har självklart öppnat portarna som behövs för att kommunicera med SQL servern? Fick nyligen redan på att det kunde sitta i portarna. Fick det "svart på vitt" nu i och med ditt svar...En klient kan inte ansluta SQL databas på en 2003 SERVER
Någon som vet vad det kan sitta i? Är det något man skall tänka på om man jämnför med 2000 SERVER?Sv: Säkerhet i Windows 2003 SERVER.
Windows 2003 Server har något tightare säkerhet än 2000, utan att jag för den delen vet att man behöver öppna någon port, men jag kan misstänka det.
// JarleSv: Säkerhet i Windows 2003 SERVER.