Lite information om vad Tanaka webbhotell kan erbjudaTanaka webbhotell
Teknik
BGP4
BGP4s nät syns på kartan http://www.tanakawebb.com/tekniker.asp?subMenu=3#
Så ser ni hur nätet är uppbyggt.
Som ni ser så ligger vi på 2 st skilda nät som är helt oberoende av varandra.
Vi har nu 2 utgångar till Internet, en i Umeå och en i Skellefteå, vilket kräver att routing- tabellerna finns i AC-Nets routrar och att annonseringen av näten övertas av AC-Net från Song då Ac-net annonserar sitt eget nät så innebär det att om det blir problem. Så kan vi byta till en ny internet leverantör omgående så vi ska aldrig kunna vara utan internet access.
Vi kan nu ge våra kunder 100% skydd då det gäller alla dessa virus som går.
Har ni tänkt på vilket skydd dom ger er där ni har er hemsida på i dag då pratar jag om viruskydd
som ska finnas i alla mail servrar på webbhotell."
Har ni tänkt på vilket skydd de ger er där ni har eran hemsida nu i dag?
Då pratar jag om virusskydd som ska finnas i alla mail -servrar på webbhotellet.
Du som kund ska kunna känna dig säker när du öppnar dina mail mm. om ni kommer över till oss som kund på webbhotellet så garanterar vi er ett skydd på 100%.
Har Du som är företagare råd med att anlita dyra konsulter hela tiden med göra i ordning maskinerna efter en virusattack?
Det tror jag inte. Du kan i värsta fall förlora all data du har och då tar det en lång tid innan du kan börja arbeta igen, så tveka inte på att höra av dig till oss.
På grund av alla virus som är ute nu så har vi installerat ett nytt virussytem som har 3 steg:
Steg 1. Det är det integrerade skyddet i mailservern som tar allting som kommer in och ut.
Steg 2. Dubbel kollar alla mailen innan dom lämnar oss.
Steg 3. Nu är allting kontrollerat och då går de iväg automatiskt,
du märker ingenting själv.
Spamskydd
Vi har nu installerat spamfilter på våran mailserver. Vilket innebär att om ni är satt som admin på erat konto så kan ni själva avgöra vilka mail
ni vill få. Ni lägger bara till mailet i den vita listan så att ni godkänner dem eller den svarta listan för de ni inte vill ha.
Ni måste då installera en client på er maskin som heter jajc. Jajc fungerar som t.ex ICQ.
Men det är bara de kunder som vi har på vår mailserver som kan använda detta.
http://www.tanakawebb.com
Tanaka webbhotell
Bångvägen 14 1tr
92132 Lycksele
Sverige
Tel.: 0950-387 00
Fax: 0950-269 20