Hallå alla programmerare. Hej RichardÖnskar mentor för VB.Net
Läget är följande:
Jag önskar komma i kontakt med någon som är beredd att bli min "mentor" när det gäller att lära mig programmera i Visual Studio.Net & i synnerhet VB.Net.
Min tanke är att du som mentor är bollplank och tittar hem till mig emellanåt för att lära mig "på plats".
Mina förkunskaper är följande:
Jag jobbar i mitt dagliga arbete i Windowsmiljö, där jag använder OfficePaketet, men framförallt olika AutoCad versioner med tilläggsapplikationer till.(AutoCad använder jag till tekniska ritningar)
Jag har tidigare också en del erfarenhet av Win2000/NT-servrar, detta efter att jag har jobbat på ett litet företag med ca 10 anställda som "dataansvarig".
Man skulle kunna kalla mig självlärd.
Jag driver för tillfället ett eget företag. (utan anställda)
Jag är i grunden gymn.Ingenjör för VVS-teknik. Mina kunder är allt från gymn.skolar, privata kunder, offentliga myndigheter, och större entreprenadföretag. När det gäller mina färdigheter i programmering så är dessa inte så stora. Jag har stor kännedom om det grafiska gränssnittet/arbetssättet när det gäller VB, docka kan jag endast skriva kod för att klara en enklare dialogruta eller ett "Helllo World" program.
Jag har läst en handfull tjocka böcker om VB.(sträckläst).Men jag har inte hunnit att sätta mig ner och verkligen börja knacka kod.
Med andra ord är det framförallt kodskrivandet som jag vill ha hjälp med. Vi kan börja helt förutsättningslöst. Har du några ideer?
Mina första tankar har varit att jag som sagt kan studera på distans, och att du som mentor tittat förbi för att köra några genomgångar/förklaringar.
Jag ersätter dig givetvis i erforderlig omfattning. Detta kan ske genom företaget om du vill.
Om du tycker ovanstående låter intressant. Hör då av dig på min e-post eller nåt.
OBS: Jag håller till i Norrtälje som oftast. Men om du finns i Stockholm så kan vi ordna det på något sätt.
Med hopp om svar.
MVH RickardSv: Önskar mentor för VB.Net
Du kan höra av dig till mig på office@wesydesign.se så kan jag hjälpa dig. Jag bor på Orust men har jobbat och studerat på distans i lite mer än 6 år så den biten är inga problem. Ersättningen blir utefter vad du har råd med.
MVH
Magnus Gustafson