Tjenare! Hej Hej! Hej Vill du ringa mig? 0708 - 22 99 94 Hej Hej Mederkortet har Ver: 3.10c, inget ska ju vara enkelt. Hur gick det med larmet? Någon som håller på med larinstallationer
Jag och min sambo har precis flyttat till en villa, i villan låg två larm som ingen vet koderna till.
Finns det någon vänlig människa där ute som kan hjäla mig.
Det ena larmet är ett Galaxy 16 och det andra är ett TeleTec PC1500.
Snälla någon hjälp mig, det skulle vara skönt att ha ett fungerande larm här.
När dom har plockat ner dom så har dom bara klipt kablarna, därför vet jag hur det skall installeras.
Jag betalar gärna för det, dock inte hur mycket somhälst
Mvh FreddeSv: Någon som håller på med larinstallationer
Fungerar larmen men du har inte operatörskoderna??
Eller behöver du kompletta manualer??
Ska kolla på jobbet i morgon om vi har papper på dom larmen.
JonBerSv:Någon som håller på med larinstallationer
Jag behöver operatörskoderna, manualerna jag har till PC1500 larmet är egentligen till en lite nyare model så har du tillgång till sådanna är jag tacksam om du kan ordna sådanna.
Mvh FredrikSv: Någon som håller på med larinstallationer
Jag har manualer till TTpc1500.
ska se om jag kan ordna fram dom i morgon.Sv:Någon som håller på med larinstallationer
Eller vill du att jag ringer dig?
Jag har inte glömt dig, dck har vår larmtekniker varit i väg men när han e tillbaks så fixar jag grejerna.
JonberSv: Någon som håller på med larinstallationer
Jag har hittat manualen till TTpc 1500 nu.
Vad behöver du bara infon om hur man "fabriks återställer det" ? eller behöver du kompletta programerings steg. Om du behöver prorgamerings steg så behöver jag veta vilken version du har bör stå på epromet på moderkortet typ 3.0 eller 3.2.
Dock så har dom som hade hårdvarusupport på denna modellen "lagt" ner det... så om du får fel på centralenheten så är det kört....
Mvh
JonberSv:Någon som håller på med larinstallationer
Jag behöver ALLT!
Jag har motsvarande problem, jag har ett gammalt PC1500-larm, som har tappat minnet. På kortet står det version 3.10 (har hört att det är stor skillnad om det är 3.10 eller 3.20).
Men, på den programmeringsmanual jag har hittat på nätet står det "softare version 4.1". Är det någon som vet om denna gäller?
mvh, Lennart