Jag undrar om det går att på något sätt, helst i VB att få igång min Kassa låda ? <B> "att få igång min Kassa låda ?" </B> Jag undrar om det går att på något sätt, helst i VB att få igång min <B>Kassa låda ?</B> Lägg till komponenten MSComm (Components, Microsoft Comm Control 6.0) i en form. Funkar verkligen det? Vill minnas att de flesta kassalådor kräver ordentligt med ström för att öppna, mer än vad portarna klarar av. Därför är de flesta kassalådor kopplade till kvittoskrivare som har extern strömförsörjning. Hmm.. Blir lite osäker när du säger det. Jag har kört kodstumpen åtskilliga gånger på många lådor, men när du säger det så lurar jag på om dom inte haft extern ström. Det borde iofs vara lätt fixat. Kunde inte låta bli.Skitroligt, jag garvade så jag måste torka av skärmenProgrammera med Kassa låda ???
Den går att ansluta till en kassaapparat eller en PC via serielporten (hoppas det funkar även till PC, men jag vet inte säkert).
Tror du eller vet du om det finns eller om du kan hjälpa mig med att kanske fixa ett program så jag kan använda min kassa låda och ett VB program som jag kan ha i min affär ???
Kassa lådan är av märket "BIRCH".
Tacksam för all hjälp jag kan få...
Mail direkt till min mail som är: per@4ws.se (istället för att svara här inne, jag läser inte det så ofta).
Mhv Per
4Wheel Sound i LinköpingSv: Programmera med Kassa låda ???
Nja.. Är lådorna kassa är det nog kört...
(förlåt. Kunde inte låta bli)Sv:Programmera med Kassa låda ???
Den går att ansluta till en kassaapparat eller en PC via serielporten (hoppas det funkar även till PC, men jag vet inte säkert).
Tror du eller vet du om det finns eller om du kan hjälpa mig med att kanske fixa ett program så jag kan använda min <b>kassa låda</b> och ett VB program som jag kan ha i min affär ???
<b>Kassa lådan</B> är av märket "BIRCH".
Tacksam för all hjälp jag kan få...
Mail direkt till min mail som är: per@4ws.se (istället för att svara här inne, jag läser inte det så ofta).
Har du nåt "år" på maskineriet så kanske jag har en kille som kan lösa problemet åt dig...
men F..n.. kolla SÄRSKRIVNINGAR...folk retar sig på det ...Jag TROR jag markat det..
/JuhaSv: Programmera med Kassa låda ???
Gör tex en knapp och lägg in följande.
On Error GoTo err
MSComm1.CommPort = "1" ' Vilken serieport den sitter på
MSComm1.Settings = "1200,N,8,1" ' Tricket är att det ska gå långsamt.
MSComm1.PortOpen = True ' Öppnar port
MSComm1.Output = "12345" & Chr$(13) ' Skicka lite till porten så kassalådan slår upp. (min 4 tecken)
DoEvents
MSComm1.PortOpen = False ' Stäng port
Exit Sub
err:
MsgBox (Error)
Tryck på knappen, Pling!!!
Om du inte är säker kan jag maila ett litet program..
Mvh
Rickard
Sv:Programmera med Kassa låda ???
Kanske minns fel dock....Sv: Programmera med Kassa låda ???
Du har också rätt när det gäller skrivarna. Dom levererar mellan 12-24 volt i sin port till kassaapparaterna. Dom 2 jag satte upp i förra veckan vet jag inte hade extra strömförsörjning på kassalådorna men då var dom också kopplade till skrivarna.
Nåväl. Det visar sig rätt snart gällande hans låda..
Bra synpunkt dock.
/RickardSv:Programmera med Kassa låda ???
<b> "att få igång min Kassa låda ?"
Nja.. Är lådorna kassa är det nog kört...</b>
Påminner mig om samma när jag var chef för kassan.
Ett telefonsamtal "Jag vill tala med kassa-chefen"
"Tyvärr chefen är på semester"