Jag klarar nog av att sätta ihop sidan du eftersträvar efter. Låter väldigt intressant! Hejsan. Hej igen! Skicka gärna några länkar på alster du gjort. <b>Skicka gärna några länkar på alster du gjort.</b> Jag skickade ett iMail åt dig med länkar. Hej!VB & ASP.Net utvecklare sökes för seriöst uppdrag
Jag söker utvecklare som kan sätta samman en proffesionell hemsida i ASP.NET (VB).
Betalar bra om du är rätt person.
Sidan skall i korthet innehålla:
Programvara för mobiltelefoner skall säljas. Kunder är i första hand mobilanvändare
i 15-20 års ålder. Sidan skall vara "fyllig" med allt från externa länkar, forum, betsällningsformulär,
filer för nedladdning, SMS tjänst som kan hantera script(ex.vis MOSMS) mm.mm.
F-skattsedel finns vid behov.
Svara på detta inlägg så lovar jag att återkomma.
AnneliSv: VB & ASP.Net utvecklare sökes för seriöst uppdrag
Dock har jag inget företag...
Ska utvecklaren göra allting från design till programmering och databasdesign?
Innehållet ska väl ni ta hand om?
Vad för typ av forum önskas?
Flera kategorier, registrerade användare etc eller?
Beställningsformuläret, vad är det man ska beställa genom det?
Krävs det koppling till internetbank?
Kommer användarna att surfa in på sidan genom sina mobiltelefoner eller i regel beställa genom SMS eller andra vägar?
Vad är det för databas som är tänkt att användas?
Intressant projekt som jag gärna tar på mig...
Har programmerat en hel del inom VB.NET på min fritid + att jag studerar och har gått ett antal programmeringskurser i C, C++ och PHP. Databaser och SQL är också väldigt bekant eftersom jag gått en kurs i det också.
Vad är det för tidsramar för detta projekt?
Skriv fast ett mail eller imail om det låter intressant!Sv:VB & ASP.Net utvecklare sökes för seriöst uppdrag
Sidan skall tas fram komplett i en "skarp" version. Efter att sidan sedan är lanserad skall jag sedan själv kunna redigera en del av innehållet.
Ska utvecklaren göra allting från design till programmering och databasdesign? = JA
Innehållet ska väl ni ta hand om? = JA
Kunderna skall kunna beställa programmet över mobiltelfonen genom SMS/MMS-tjänst.
De skall också kunna knappa in sitt mobilnummer på hemsidan för att sedan få ett SMS-svar till
sin mobil med en förfågan om programmet skall hämtas hem.
Nån surfning till hemsidan tror jag till en början inte kommer ske.
Tidplanen säger att sidan skall vara klar till JUL...hinns det me?
Jag tror att jag skall kunna skrapa ihop en mer detaljerad kravspecifikation lite senare.
Skall jag maila den till dig?Sv: VB & ASP.Net utvecklare sökes för seriöst uppdrag
Ska lägga mig och sova nu, har en tent imorgon på morgonen...
Men jag hör av mig mer på eftermiddagen så får vi diskutera mer.
Tror att jag har tid att arbeta så pass mycket så den är klar till jul.
På återseende!Sv: VB & ASP.Net utvecklare sökes för seriöst uppdrag
Jag skulle nog också kunna sätta ihop en sådan sida. Dock skulle jag nog bygga grunden på ett enklare CMS-system så att man slipper att implementera allt från scratch och på så sätt hålla nere kostnads- och tidsramar. Det inte vara något
Jag har eget företag, se http://www.cimkey.se så jag har F-skattesedel och liknande.
Hör av dig.
/AndreasSv: VB & ASP.Net utvecklare sökes för seriöst uppdrag
Maila gärna kravspecifikationen när du har en!
Det är nog inga större problem att slänga ihop en sida som du kräver.
Dock måste man ju veta vad som ska ingå och hur det ska fungera lite mer ingående för att kunna uppskatta hur länge det kan ta.
Dock använder jag mig inte av något färdigt CMS som jag bygger med, utan gör allt från grunden och bygger stadigt uppåt. Att göra sektioner som du lätt kan ändra informationen på är inga problem och tar inte dessto längre tid...
Har du tänk använda dig av någon annan SMS operatör än MOSM?
Kostnad får vi diskutera, men mer detaljer får vi ta genom mail om du fortfarande är intresserad.
Vill du se något jag har gjort är det bara att fråga så kan jag skicka några länkar.
På återseende!Sv:VB & ASP.Net utvecklare sökes för seriöst uppdrag
När det gäller SMS/MMS-tjämsten så kan det vara vilket bolag som helst som levererar den.Sv: VB & ASP.Net utvecklare sökes för seriöst uppdrag
Anneli, tänk på att det du ser av en webbplats bara är det grafiska. Bedöm inte bara utseendet då du söker en programmerare! Det du borde kolla på är VB/ASP.Net-koden bakom, men dess kvalitet har du antagligen svårt att bedöma själv.Sv: VB & ASP.Net utvecklare sökes för seriöst uppdrag
Och Per, du har så rätt att man inte bara ska bedöma design.
Koden kan ju i många fall vara svår att visa, men är det något speciellt man söker efter får man fråga efter det.
Det man kan bedöma är ju HTML kod och CSS.Sv: VB & ASP.Net utvecklare sökes för seriöst uppdrag
Har det bestämts något på detta område?