Har en helautomatisk transportanläggning med c:a 110 stationer och c:a 1700 användare. Hej! jag är varken stationerad i Sthlm eller tillgänglig för uppdraget. förklaring:hjälp med programering
varje station har ett unikt id och en kortläsare och varje användare har ett unikt id-kort.
tre stycken datorer styr allt detta från tre olika platser.
programmet jobbar med access databaser.
men nu kommer det roliga...det skall ligga olika användarinformation på varje "burk"
Alltså databaserna som skall genereras ser olika ut beroende på vilka användare som har behörighet till vilka stationer.
så finns det någon i stockholm som har lite mer hum om c++ och vb än vad jag har så får ni gärna höra av er.
självklart så ska vi komma överens ekonomiskt också.
Mvh
PerSv: hjälp med programering
Men vill upplysa om attt följande verkar feltänkt.
"Alltså databaserna som skall genereras ser olika ut beroende på vilka användare som har behörighet till vilka stationer."
Det känns som fel lösning.. Jag skulle rekommendera att ni inte ställer så detaljerade tekniska krav på lösningen utan låter en systemutvecklare sätta sig in i problemet och föreslå en lämplig teknisk lösning.
Det är extremt ovanligt att man väljer att skapa en databas per användare.Sv:hjälp med programering
vad jag menade var att innehållet i de olika tabellerna som genereras ser olika beroende på behörighet