Jag (Pelle Johansson) har precis börjat på www.sweco.se - en avdelning som heter Position. Vi behöver fler riktigt duktiga och vassa samt självgående lirare till såväl Stockholm, Malmö och Jönköping. Just nu är vi 35, men kan ta in lite till folk. Jag är för närvarande student. Så jobb är väl aktuellt till nästa sommar. Det är skittufft att hitta kompetenta konsulter idag, branschen går så bra att alla slukas innan de ens tänker tanken att byta jobb. Det verkar vara ett oerhört tryck och det är fantastiskt roligt! Hoppas det håller i sig lång tid framöver! Vi är dock beredda att ta in personer utan så mycket erfarenhet på pappret- men då skall man brinna för programmering och kunna klara av att jobba i team. Skulle sökt jobbet direkt, men tyvärr bor jag på fel ställe :/ Öppna en filial i Bohuslän så kanske du får 1 sökande i allafall ;-) Nädå, så illa är det inte. Vi fick in 70 sökande som vi gått igenom. Min förhoppning var att någon genuint intresserad skulle dyka upp. Förhoppningsvis härifrån. Hej Pelle! Hej, hoppas du har det skönt. Nu handlade det inte om att bidra med ideer eller kunskap för den finns verkligen redan - otroligt duktiga lantmätare här. Det vi söker är alltså generella utvecklare! Frågan är fortfarande aktuell. 10 nya skall anställas i år inom ett flertal områden. Hör av er till mig om ni är intresserade. Det har vi. I malmö och göteborg också. Ta kontakt med göteborgskontoret och hälsa från mig.. Men ni har inte kontor i Helsingfors eller Vasa, vilket är synd! ;) Göteborg säger du? Var då? I Helsingfors, Vasa? Men de söker väl inte folk dit? Och om de söker är det väl bara för heltid och fastanställning. Jag behöver, som många andra studerande, ett jobb över sommaren. Tyvärr är 99% av alla arbeten som annonseras ut just sådana som inte passar studerande. =/Vi söker folk - brinner du för programmering?