Jag (Pelle Johansson) har precis börjat på www.sweco.se - en avdelning som heter Position. Vi behöver fler riktigt duktiga och vassa samt självgående lirare till såväl Stockholm, Malmö och Jönköping. Just nu är vi 35, men kan ta in lite till folk. Jag är för närvarande student. Så jobb är väl aktuellt till nästa sommar. Det är skittufft att hitta kompetenta konsulter idag, branschen går så bra att alla slukas innan de ens tänker tanken att byta jobb. Det verkar vara ett oerhört tryck och det är fantastiskt roligt! Hoppas det håller i sig lång tid framöver! Vi är dock beredda att ta in personer utan så mycket erfarenhet på pappret- men då skall man brinna för programmering och kunna klara av att jobba i team. Skulle sökt jobbet direkt, men tyvärr bor jag på fel ställe :/ Öppna en filial i Bohuslän så kanske du får 1 sökande i allafall ;-) Nädå, så illa är det inte. Vi fick in 70 sökande som vi gått igenom. Min förhoppning var att någon genuint intresserad skulle dyka upp. Förhoppningsvis härifrån. Hej Pelle! Hej, hoppas du har det skönt. Nu handlade det inte om att bidra med ideer eller kunskap för den finns verkligen redan - otroligt duktiga lantmätare här. Det vi söker är alltså generella utvecklare! Frågan är fortfarande aktuell. 10 nya skall anställas i år inom ett flertal områden. Hör av er till mig om ni är intresserade. Det har vi. I malmö och göteborg också. Ta kontakt med göteborgskontoret och hälsa från mig.. Men ni har inte kontor i Helsingfors eller Vasa, vilket är synd! ;) Göteborg säger du? Var då? I Helsingfors, Vasa? Men de söker väl inte folk dit? Och om de söker är det väl bara för heltid och fastanställning. Jag behöver, som många andra studerande, ett jobb över sommaren. Tyvärr är 99% av alla arbeten som annonseras ut just sådana som inte passar studerande. =/Vi söker folk - brinner du för programmering?
Det har gått ut annonser i DN och jag tänkte lägga ut en här också, men vill få tag på er guldkorn - finns ni så hör av er till pelle.johansson@sweco.se
Vi snackar C#, c++, vb.net och liknande. 3:e partslösningar med kartsystem (ex Eniros kartsystem) och liknande. Det kan vara integration av programvaror, webblösningar och hela videvitten..
Du måste inte ha dokumenterad värsta utbildningen eller jobb idag. Du kan få börja med praktik och är du grym har du en anställning inom räckhåll. Så är du skitduktig och desperat så är det inga hinder ;)
Känner du att du har lite bakom dig, är social och glad så hör av dig. Du får vara ung, ryss eller spanjur och hobbyhackare eller proffs. Du skall bara vara vass och brinna för det här! Det finns inte så mycket info att leverera och handlar lite om vad du kan och om du passar in med det vi sysslar med för våra kunder. Sweco.se har ca 4000 anställda i 7 länder. Position omsätter ca 50Msek.
I Stockholm är vi idag 30 personer, 70 totalt och i år är 16 nya anställda. Kanske du också blir en av oss.
Ps. Annonsen är förstås seriös även om det är lite "lalligt" skrivet. Vill ni fråga något så kan ni göra det här så skall jag ta reda på vad som gäller..
Vi hörs och ses!Sv:Vi söker folk - brinner du för programmering?
Sv: Vi söker folk - brinner du för programmering?
Har sett ett par annonser från små företag ute ngra veckor nu där de söker en eller två personer, verkar inte gått bra för dem heller. Sv:Vi söker folk - brinner du för programmering?
Sv:Vi söker folk - brinner du för programmering?
Sitter på ett Mc donalds i Paris och surfar runt lite.
Jag har skrivit en del applikationer gentemot
diverse kart siter samt google earth mm.
Kanske jag kan bidra med lite innovativa ideer?
Jag kommer hem på Söndag. Trevlans helg!
Lars Gottfridsson.Sv:Vi söker folk - brinner du för programmering?
Vi söker också 3-4 x-jobbare
pelle.johansson@sweco.seSv: Vi söker folk - brinner du för programmering?
Jag tar ju examen, förhoppningsvis, till sommaren.Sv:Vi söker folk - brinner du för programmering?