Hjälp mig med detta problem och jag ger er 2000 spänn. Jag är så jävla förbannad och trött på att snacka med leverantörer och lösa detta problem att jag är helt galen (ser rött nu). Den som löser följande problem åt mig får 2000 kronor. Den här koden fungerar fint för mig. Mailet visar ÅÄÖ utan problem och det visas som UTF-8. Har testat ditt kodexempel rakt av men hjälper tyvärr inte. Får en massa ??????? istället för rätt bokstäver. Var plockar du texten ifrån? Skriver du den direkt i dokumentet eller hämtar du från en databas? Använder du en databas så måste även den vara inställd på UTF-8.UTDELNING AV PENGAR!
Följande är problemet: jag ska skicka mail från (skit leverantörern Crystone) på persiska. Dvs mailet ska hantera persiska bokstäver (Utf-8). Komponenten jag har provat tidigare är Jmail 4,4 dom (crystone) kan inte uppgradera till 4,5.
Sidan är skriven i asp. Har ni frågor är det bara att ställa dem.Sv: UTDELNING AV PENGAR!
<code>
Set JMail = CreateObject("JMail.Message")
JMail.Charset = "UTF-8"
JMail.ContentTransferEncoding = "Quoted-Printable"
JMail.Encoding = "quoted-printable"
JMail.AddRecipient "mail@domain.com" '<--- Ändra till rätt adress
JMail.From = "mail@domain.com" '<--- Ändra till rätt adress
JMail.FromName = "TestMail"
JMail.Subject = "Test: ÅÄÖåäö"
JMail.Body = "Test ÅÄÖåäö"
JMail.Send ("smtp.server.com") '<--- Ändra till rätt SMTP-server
Set JMail = Nothing
</code>
Det är också viktigt att filen är sparad med UTF-8. Hur man gör det beror på vilket program man använder.
ThomasSv:UTDELNING AV PENGAR!
Sv: UTDELNING AV PENGAR!
Har du sparat asp-filen i UTF-8?
Skicka din email-adress i ett iMail här på Pellesoft så kan jag skicka en färdig fil du kan testa.
Thomas