Hej!Hjälp med ett litet program
Jag behöver hjälp av någon som kan utveckla en applikation som ska logga upp på en dataserver och ladda ned aktiekurser och sedan ladda in dem i ett annat program. Dataserverprogrammet heter The Online Trader och det andra programmet heter Amibroker.
Programmet skall vara i form av en dll-fil som laddas in i Amibroker. Jag kan inte förklara det här så mycket mer eftersom jag inte förstår det tekniska i denna lösning. Dll-filen kopplar upp sig mot The Online Traders servrar och laddar ned aktier för de symboler som användaren använder sig av i Amibroker. Sedan sparar den ned datat in i Amibrokersdatabas användaren ska kunna välja att pausa överföringen, köra backfill (vilket innebär att man tvingar att ladda ned data in i Amibroker) samt "reconnect". Amibroker har dokumentation hur detta tekniskt fungerar. Bryts internetkopplingen ska programmet känna av det och sedan hela tiden testa att koppla upp mot servern hela tiden. När förbindelse uppstår körs först en backfill på den missade datat då förbindelsen var nere och sedan återigen fortsätter uppdateringen av Amibroker.
Är ni intresserade av att ta er an uppgiften så hör av er för att diskutera ersättning etc på mail: chris_and@spray.se