Hej! Det borde vara i MAPI profilen i registret. Hittade aldrig lösningen på detta, men nu har projektet ifråga lagts ner, så...Tvinga Outlook Today som startsida
Det här ämnet hör kanske inte riktigt hit, men jag har provat i Outlook-forumet utan lycka och eftersom Exchange-folk förmodligen rattar Outlook en del så....
Har utvecklat en intranätapplikation som körs istället för den vanliga Outlook Today-sidan.
Som enskild användare kan man ju välja att Outlook Today öppnas som förstasida när man startar Outlook 2003.
Vi skulle vilja kunna sätta denna inställning så att alla användare alltid får sidan som startsida, typ genom att skriva inställningen till systemregistret. Jag kan dock inte hitta var i registret denna inställning lagras.
* Har försökt med en registry tracker men blev inte riktigt klok på resultatet. Nycklar ändrades, men inte på ett sätt jag kunnat koppla direkt till denna inställning. Månne är det en flagga bland många?
* Har försökt med att ladda OL2003:s adm-fil till GPO utan att hitta inställningen där.
* Har försökt att sätta HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Clients\Mail\Microsoft Outlook\shell\open\command till <sökväg till ol2003> /recycle outlook:today och lite varianter (ink select, ex select, outlook:outlook today, outlook:idag osv). Detta tips lär funka i tidigare versioner.
Är det någon som vet var denna inställning lagras? Det gäller alltså Outlook 2003.
mvh
/JonasSv: Tvinga Outlook Today som startsida
anledningen är ju att man kan ha Outlook till mera än exchange, så informationen vilken startfolder outlook ska ha borde också stå tillsammans med information om vad outlook ska "prata" med
men jag har inte kollat upp det.
om det är så är det ganska bökigt att styra centralt, om det nu var det du ville?
Humandata
Lasse PetterssonSv:Tvinga Outlook Today som startsida
Men om nån läser detta och vet svaret, så vore det kul att få veta!
mvh
/Jonas