Hej. Tiderna som du ser när du bokar möten och bjuder in andra människor är FreeBusy/Schedule+ tidernaBokning i Outlook visar bara 2 månaders info
Jag har upptäckt att när man försöker bjuda in deltagare till ett möte i outlook 2003 mot en exchange 2003 så kan man bara se info om dom 2 kommande månaderna. Så om jag har valt att bjuda in en deltagare o sen visar hans kalender så ser jag bara när han är ledig/upptagen fram till den sista juli.
Och då det är semester tider nu så vill många boka möten efter semestern men det går som sagt ej att se när.
Så vart ändrar man denna inställning
Glad midsommar
/TommySv: Bokning i Outlook visar bara 2 månaders info
Dessa skapas och publiceras av outlook till en speciell Public Folder på exchangeservern.
Så inställningen ändras i Outlook.
i Outlook välj i menyn Tools / Options / Calendar Options / knappen Free/Busy options..
här kan de sedan välja hur ofta och hur lång tid i framtiden som Outlook ska publicera FreeBusy information för att andra kan se.
Du kan också redigera en registrynyckel för samma värde, kommer dock inte ihåg vad den heter.
Har för mig att denna inställning också finns med i en .adm fil så att man kan styra detta centralt via en GPO
Lasse Pettersson
Humandata