Hej Kolla på http://www.msexchange.org/software/POP3-Downloaders/ för några alternativ. Ett är gratis, flera är överkomliga. Har annars haft bra erfarenhet från POPBeamer från http://www.dataenter.co.at/ (men som dock kostar en slant). Hej Jo, tyvärr kostar bra POP-connectors ofta en liten slant. Jag skulle dock råda dig att se över möjligheten att gå över till enbart SMTP. Jag upplever att många ofta har problem med sina popconnectors (verkar strula speciellt mycket med cc och bcc) och du kan dessutom inte köra vissa typer av program på servern. Med det menar jag att eftersom du kringgår den vanliga SMTP-leveransen så kommer inte ex antivirus och antispam program att fungera normalt, eftersom dessa förväntar sig just leverans via SMTP. Hej Det finns vissa funktioner som förväntar sig att inkommande leverans sker via SMTP, de POP-connectors jag har använt (och i ärlighetens namn var det ett tag sen) hämtade hem och levererade direkt till respektive inkorg (typ via MAPI). Ett antivirus- eller antispamsystem som är byggt för att skanna SMTP kön kommer således aldrig att se dina mail, och således inte heller funka som det är tänkt. Men det kanske finns connectors numera som hämtar hem eposten och öppnar en lokal SMTP session till servern och levererar den vägen, då är det ju lugnt. Var bara uppmärksam på att allt fungerar som det är tänkt. Kan tänka mig att just antivirus, antispam (ex Exchange:s egna RBL-blockar), disclaimers och event sinks kan komma att fungera annorlunda.PoP connector
Nån som vet en gratis Pop connector ska användas till exchange2003 std/ent.
Den måste kunna hämta flera olika pop konto inte bara ett.
/JonBerSv: PoP connector
// JohanSv: PoP connector
Har varit där och tittat tidigare.
Dock så är den som e gratis en sån som bara kan ladda ner för ett konto, dvs för hela domämen och inte enskilda postlådor som jag behöver nu.
Jag har tittat lite på POPcon och testar deras 30 dagars nu, funkar bra men kostar tyvär $$
/
JonberSv: PoP connector
// JohanSv: PoP connector
Tyvär kan jag inte frångå pop hämtningen, det är lite olika konto lite över allt. Dock har jag smtp med.
Varför skulle antivirus/antispam inte funka.. min connector hämtar ju med pop och levererar till min mailserver via port 25. + att hämtar man pop mail har dom oftast redan gått igenom en virus/spam kontroll. cc och bcc har jag hört ska strulla ska testa lite och se hur det går.
/jonberSv: PoP connector
// Johan