(tråden flyttad från programvaror-forumet) Hej, kan du utveckla frågan och berätta vilken miljö du har, vad förutsättningarna är och hur du tänkt dig att det skall gå till? använd ett mailprogram som stöder "bounce" Vi har Exchange 5.5, håller på med en migrering till 2003 som nog blir klar i december. Klienterna är Outlook XP (2002). Jag jobbar på en myndighet där vi får ganska många mail från våra "kunder". Istället för att maila Kundservice så mailar vissa till vår Registrator. Därifrån vidarebefodrar de mailen manuellt till Kundservice som det egentligen skulle till från början. Där scannas mailet in i en programvara. När sedan programmet ska svara med att vi tagit emot mailet och ska behandla det, så svarar den ju till vår registrator, eftersom de blir avsändare när de vidarebefodrar mailet. Jag skulle vilja att vår registartor kan byta avsändare på mailet när de vidarebefodrar. Det går ju deligera rättigheter för det för de interna mailkontona, men inget sätt för externa vad jag vet!? Det går att ge samma rättighet på en Custom Recipient (Exchange 5.5) eller en Contact (AD)Vidarebefodra mail manuellt med ordinarie avsändaradress
Jag skulle vilja Vidarebefodra mail manuellt med ordinarie avsändaradress. Det funkar ju om man sätter upp en regel som vidarbefodrar och lämnar mailet intakt, men jag skulle vilja ha samma funktion ibland när man vidarbefodrar vissa brev. Finns det något sätt att göra det på?
/Stefan
---------------
Vi har Exchange 5.5, håller på med en migrering till 2003 som nog blir klar i december. Klienterna är Outlook XP (2002). Jag jobbar på en myndighet där vi får ganska många mail från våra "kunder". Istället för att maila Kundservice så mailar vissa till vår Registrator. Därifrån vidarebefodrar de mailen manuellt till Kundservice som det egentligen skulle till från början. Där scannas mailet in i en programvara. När sedan programmet ska svara med att vi tagit emot mailet och ska behandla det, så svarar den ju till vår registrator, eftersom de blir avsändare när de vidarebefodrar mailet. Jag skulle vilja att vår registartor kan byta avsändare på mailet när de vidarebefodrar. Det går ju deligera rättigheter för det för de interna mailkontona, men inget sätt för externa vad jag vet!?
/StefanSv: Vidarebefodra mail manuellt med ordinarie avsändaradress
Sv: Vidarebefodra mail manuellt med ordinarie avsändaradress
Sv: Vidarebefodra mail manuellt med ordinarie avsändaradress
/StefanSv: Vidarebefodra mail manuellt med ordinarie avsändaradress
rättigheten som ska ges är "send as"
Lasse Pettersson
Humandata