Har någon lyckats få exchange sever att använda sig av en carrier vid mobile access för att hålla PocketPC konstant uppdaterat; så kallat " Always Up-To-Date Notifications" Detta bygger på att man har en SMS-tjänst som Exchange kan skicka ut ett system-SMS via för att på så vis få telefonen (PocketPCn) att synka. Vad jag vet så finns det inte någon svensk operatör som erbjuder denna tjänst än. Vodafone kör ju sin blackberry som du kopplar mot din exchange. Men personligen tycker jag enheterna är grymt fula samt så verkar det onödigt att köpa in tjänsten då den egentligen finns inbygd. Kollade upp detta och det visade sig att jag hade riktigt FEL!!!Exchange Server Mobile Access Cariers Always Up-To-Date Notifications
Tack
/Patrice WorthSv: Exchange Server Mobile Access Cariers Always Up-To-Date Notifications
Sv:Exchange Server Mobile Access Cariers Always Up-To-Date Notifications
Kolla in detta. Vet att några hos oss kör tester med det men vet ej så mycket mer just nu.
Kan återkomma med erfarenhetsutbyte om ni tycker det verkar interssant.
http://www.teamware.net/Resource.phx/mobile/index.htx
//TommySv: Exchange Server Mobile Access Cariers Always Up-To-Date Notifications
Vodafone och Telia har tjänsten och enligt några jag pratat med funkar det riktigt bra.
Sorry om jag missledde med första svaret!