Jag är mitt uppe i en migrering från 5.5 till 2003.Public folder vägrar ta emot mail...
Jag har kommit så långt att jag har replikerat över public folders med pfmigrate till exch2003 servern.
Användarnas mailboxar ligger fortfarande kvar på 5.5 servern i gamla NT-domänen men är kopplade till deras AD-konto eftersom de redan är migrerade sedan tidigare.
Jag + några test användare ligger på nya mailservern för att verifiera att det gick att göra en move mailbox…
Problemet jag har är att vissa public folders inte kan ta emot mail som skickas från "sig själv" eller vissa andra public folders och det hände precis i samma veva som vi körde pfmigrate...
Får ett autosvar med följande meddelande:
"Meddelandet kunde inte levereras eftersom mottagaren vägrade ta emot meddelandet"
Personen som skickar mailet har självklart "send as" på foldern och mailet går iväg ordentligt, t.ex om man samtidigt skickar till några andra vanliga personer så kommer det fram till dem men inte till public foldern…
För oss är det ett ganska stort problem, för det används dagligen på flera håll.
Just nu är det prio 1 att lösa detta innan jag går vidare i migreringen….