Följande mottagare kunde inte nås: Lite svårt att ge dig några tips med enbart den här informationen. Försöker du skicka via Outlook/Exchange (dvs med RPC-koppling), eller skickar du via ren SMTP? I senare fallet så räknas det som relay om du skickar till en adress som ej ligger på servern. I så fall kan det finnas relay-begränsningar på servern. Titta igenom inställningarna för din SMTP Virtual Server. Har sett detta felmeddelande när mottagaren har fullt i mailboxen och ej får ta emot brev. Tack för tipsen skall titta vidare på detta ... Kommer också om man lagt in "vitlistning" för vilka som får skicka till lådan. Felmeddelandet ser ut att komma från en POP3 el. IMAP4 klient som vill skicka ett SMTP brev. Ok tack för svaren jag har troligtvis fått rätt på det. Det hade tydligen lite att göra med rättigheterFelmeddelande i exchange som jag inte riktigt förstår
'johan.xxxxxx@aaaaaa.se' den 2005-02-15 13:44
Du har inte behörighet att skicka till den här mottagaren. Kontakta systemadministratören om du behöver hjälp.
<min.server #5.7.1 smtp;550 5.7.1 <johan.xxxxxx@aaaaaa.se>... Relaying denied>
Har någon något förslag på vad detta kan bero på? Är det en relay från min server ...Sv: Felmeddelande i exchange som jag inte riktigt förstår
Sv: Felmeddelande i exchange som jag inte riktigt förstår
Sv: Felmeddelande i exchange som jag inte riktigt förstår
Sv:Felmeddelande i exchange som jag inte riktigt förstår
/Håkan RSv: Felmeddelande i exchange som jag inte riktigt förstår
Om Exchange är konfigurerat rätt så ska relaying vara avstängt (och ska så förbli)
För att kunna skicka detta brev så måste klienten få tillåtelse att göra relay, det absolut enklaste är för att användaren att authentisera sig när den skickar brev, då kommer exchange att tillåta detta.
Lasse Pettersson
HumandataSv:Felmeddelande i exchange som jag inte riktigt förstår
hos användarna. Jag hade låst servern för hårt.