Vi kör Exchange 2003 och Outlook 2003. När jag gör en ändring eller lägger upp något nytt som ska dyka upp i den Globala Adresslistan så brukar det ta 1-2 dagar innan det syns för alla. Vad jag förstår så synkas ändringarna default någon gång på natten. Sen är jag inte riktigt säker på när det default synkas ut på klienterna... Jag vet att man kan gå runt det och kolla i "All Groups", "All contacts" eller "All Users" för att se ändringen direkt... Men om man inte vill behöva förvirra användarna så kanske det går at manuellt synka servern när man känner för det och tvinga ut det på klienterna? Det låter som om du kör Outlook i cached-mode. I normaläge är det snarare din AD-struktur som bestämmer hur snabbt ändringar syns. På ett enkelt system rör det sig om max några minuter. Annars är nog nedanstående från hjälpen i Outlook 2003 värt att begrunda (speciellt sista stycket): Tackar!Synka Globala Adresslistan
Sv: Synka Globala Adresslistan
"The Offline Address Book (OAB) is automatically updated every 24 hours, unless Microsoft Outlook is set to Download Headers or Outlook has detected a slow network connection and On Slow Connections Download Headers Only is selected. You can change these options."
"On the File menu, point to Cached Exchange Mode, and then click Download Full Items, Download Headers and then Full Items, or Download Headers.
Note Cached Exchange Mode is available on the File menu only when you are using a Microsoft Exchange Server 2003 e-mail account. For more information on the version of Exchange server you are connecting to, contact your Exchange server administrator."
"You can update the Offline Address Book manually. On the Tools menu, point to Send/Receive, and then click Download Address Book."Sv:Synka Globala Adresslistan
Jag högerklickade på "Exchange System Manager"\Recipients\Offline Adsress Lists\Default Address List och valde Rebuild. Sen gick jag till min Outlookklient och körde Verktyg\Skicka och ta emot\Hämta Adressbok. Då dök ändringen upp i min Globala adressbok.
Det vore ju smidigt om man kunde ställa in klienterna att hämta adressboken kanske 1 gång i timmen eller nåt...