Hej! Den info som alla kan se om alla kalendrar kallas för Free/Busy information, den lagras i en speciell Public Folder (system folders) på Exchange ServernKalendern synlig för andra alla användare
Default så är ju allas kalendrar synliga för alla, så att man kan se om en person är ledig eller upptagen när man bokar möten. Vi har en nyskapad användare hos oss där kalendern är streckad så man inte ser om hon är ledig eller inte. Vad är det för inställning som gör att man kan se resp. dölja infon? Jag har försökt med en testanvändare att dölja infon, utan att lyckas. Vi kör Exchange 2003 och Outlook 2003.
Fick detta svar på ett annat forum:
Det är inte deras kalendrar som är tillgängliga det är Free/busy time.
1.Om det är en helt nyskapad användare så måste vedervörande logga in med sin Outlook eller OWA en gång innan infon syns.
2. Kolla så att användaren har något i sin kalender.
3. I användarens outlook, kolla så att användaren publicerar sin Free/Busy time under Options/Calendar options...
Jag har kollat nu och hon är inloggad och har flera saker i sin Kalender som hon har lagt in själv. Och inställningarna under Options/Calendar options\Free/Busy är lika som på alla andras där det funkar....
Enda skillnaden är att efter vi skapade hennes användare kom vi på att namnet va felstavat så vi ändrade hennes mailadress och displayname. Men mailen funkar ju bra, det är bara kalendern som strular...Sv: Kalendern synlig för andra alla användare
Det enda sättet att dölja den är att ändra rättigheter på Free/busy foldern vilket inte är att rekomendera
För att denna info ska synas måste den finnas i Free/Busy foldern på servern, det är outlook som publicerar den där (har för mig att det sker var 15:e minut). Så för att den ska synas för andra användare måste användaren ha varit påloggad med outlook
Lasse Pettersson
Humandata