Hej,Autentisering mellan extern och intern mailserver
Jag har en installation med en extern mailserver (ej exchange) och en intern mailserver (exchange 2000). Den externa servern tar emot e-post från internet, filtrerar virus/spam och skickar det sedan vidare in mot den interna exchange 2000-servern.
Jag skulle vilja slå av anonymous-access på den interna servern så att den externa servern behöver använda ett användarnamn/lösenord för att få skicka in mail.
Autentiseringen mellan externa och interna servern har jag fått till genom att lägga upp ett konto i AD't och sedan ange användarnamn/lösenord i externa servern.
Dock blev det problem när jag slår av anonymous access i interna servern. Jag får nu felmeddelandet "454 5.7.3 Client does not have permission to Send As this sender." när den externa servern skickar in mail till den interna som kommer från internet.
Är det några övriga rättigheter jag måste sätta på kontot jag lagt upp för att detta skall funka?
Finns det något annat sätt att sätta upp autentisering mellan en extern och intern mailserver?
Tack!