Försöker se fördelar med att ha en Exchange server (ES) Känns som att frågeställningen är lite underlig. I normalfallet ställer man upp kraven på funktionalitet som man har, sedan tittar man på vilken lösning som är den bästa. Här känns det mer som att du försöker hitta argument att införa en viss teknik ;) Jo det kanske blev lite galet skrivet. Har man behov av delade kalendrar, gemensamma mailmappar och sånt kan det ju vara bra. Nackdelen är att ju mer tjänster som är igång, desto mer saker kan krångla. Har man det utlagt på en extern leverantör är det en sak mindre att bekymra sig över. mm tror inte alls de har nytta av det så det blir nog så att jag inaktivera den.Fördelar med Exchange server 2003 (skrev fel version)
Jag vet att det är fördelar om man delar kalender och det men resten?
Hur gör man om en dator är bärbar och personen vill exempelvis ta ner mail hemmifrån?
Att koppla en tunnel och så känns lite överdrift så frågan är om man ska ha ES till den datorn eller ej.
Dom stationära kan man ju ha det på men vet inte hur det är med de bärbar.Sv: Fördelar med Exchange server 2007
För hemarbete kan man alltid köra webmail, men tror även att Outlook kan kommunicera med Exchange över HTTP (har ingen erfarenhet av Exchange själv).
/JohanSv:Fördelar med Exchange server 2007
Är så här att jag ska kanske köpa in en ny server och uppgradera mjukvaran och då ingår
Microsoft Windows Small Business Server R2 2003, Standard Edition
Det följer bland annat Excange server 2003 med och då står man i valet om man ska använda den eller ej. Är inte så många klienter (5 st) så just nu kör de med POP3 konto på varje dator så trafiken är ju inte alls stor.
Så man satt i valet om man ska köra med Excange servern eller ej.
Jag ser inte någon speciell fördel i detta fall men är bäst att fråga er för det finns ju ibland saker man inte har tänkt på.Sv: Fördelar med Exchange server 2007
/JohanSv:Fördelar med Exchange server 2007