Som rubriken säger hur kan jag åtgärda detta ? Det är redan gjort och jag kan bara se detta 1) Kollat alla loggar? Felet beror säkert på att du använder standardinställningarna i SPS; då spärras alla "farliga" filtype. Prova ta bort dem via Admingränssnittet: Jag får exakt samma fel (på en Windows 2003 server/engelsk) när jag precis installerat och för första gången väljer "startmenyn/all programs/SharePoint Portal Server/SharePoint Central Administration". Supersvårt att hjälpa till utan att veta mer... Jag har precis samma problem nu, och har googlat lite... Om du väljer MSDE så blir det kontot "NT AUTHORITY\Network Service" som sätts för databasen. Om du väljer SQL Server så måste du installera SQL Server separat. För mig har det aldrig fungerat på min testserver med en separat SQL Server. Gjorde ett nytt försök i förrgår och då fick jag ordning på det. Där ser man. 500 INTERNAL SERVER ERROR
på enterprise edition 2003Sv: 500 INTERNAL SERVER ERROR
I IE, gå till Verktyg =>Internet options=> Avancerat. Välj att bocka ur Visa vänliga felmeddelanden(/Show friendly errors)
Då borde du få felmeddelandena i klartext.
//Anna-KarinSv: 500 INTERNAL SERVER ERROR
Jag har laddat hem share portal server 2003 från ms och jag kan inte komma in
filändelsen är aspx kan inte hitta vad det beror påSv: 500 INTERNAL SERVER ERROR
2) Är det ett vanligt iis-felmess eller ett annat?
3) Gäller det bara .aspx? Fungerar andra .aspx? Om inga andra .aspx fungerar: %windir%microsoft.net\framework\v1.1.????\aspnet_regiis -iSv: 500 INTERNAL SERVER ERROR
Site Settings / "Go to Sharepoint Portal Server Central Administration" / Managed Blocked File types
Ta bort de filer du vill kunna importera / exportera i Sharepoint
/Göran Husman
Exchange MVP,
MS Trainer SharepointSv: 500 INTERNAL SERVER ERROR
Har kört "aspnet_regiis -i".
Några andra tips? Orkar inte ominstallera då jag egentligen bara skulle titta på det och se om det var något jag kunde ha nytta av.Sv:500 INTERNAL SERVER ERROR
Har du bockat ur Visa vänliga felmeddelanden(/Show friendly errors)?
Hittar du något i loggarna?
Nästa steg är att slå av custom errors i web.config för "SharePoint Central Administration", så att riktiga ASP.Net-fel kan visas. Vad ser du då?
/JohanSv: 500 INTERNAL SERVER ERROR
Det verkar vara databasanvändaren som blir fel. Jag kör med SQL 2000 Ent., men kan inte hitta vart man skall ange kontot för sql:en vid installation av SPS.
Det finns val för MSDE / SQL Server, men sen får man aldrig välja konto osv.Sv:500 INTERNAL SERVER ERROR
Har det fungerat tidgare eller är det installationen som strular?
/JohanSv: 500 INTERNAL SERVER ERROR
På jobbet har vi dock installerat en SPS utan problem, eller utan några större problem.
(SPS gillade inte när vi körde på en annan port för SQL:en än standardporten)Sv:500 INTERNAL SERVER ERROR
Problemet var att när jag angav konto för SPS:en, så skrev jag inte med domän/dator-namnet. När jag gjorde det, så fungerade det perfekt på en gång. Tråkigt att det inte är någon koll på det, om det nu skall behövas...Sv: 500 INTERNAL SERVER ERROR
Vid något tillfälle har jag gjort samma misstag, men då fick det som resultat att det blev fel under steget när portalen skapas (webbsidan med en progress bar). Inget 500 Internal Server Error den gången.
Skönt att det löste sig.
/Johan