Hej, Hej och tack för en utmärkt kurs hos Informator. Hej Michael, Tjenare! hej Ulf, Tack! Är du nöjd med WSS så räcker det med WSS. Det är bara om du vill ha de mer avancerade funktionerna i SPS som detta behöver installeras (och därmed betalas licenskostnad för) Tack Hej!Väkommen med Sharepoint 2003 frågor
Nu öppnar vi ett speciell Sharepoint 2003 Forum - skicka in dina frågor hit så skall jag och andra Sharepoint konsulter försöka besvara dem så snart möjligt.
Mvh Göran Husman
Exchange MVP
Sharepoint MS TrainerSv: Väkommen med Sharepoint 2003 frågor
Men nu är det ju så att minnet är bra men kort, ibland väldigt kort. Om man vill att alla användare skall kunna skapa en "My Site", var det inte så att man då skulle ge Read gruppen "Create Personal Site" rättighet ?
Mvh
Michael AlmquistSv: Väkommen med Sharepoint 2003 frågor
Tack, det var roligt att höra att du uppskattade kursen! Ledsen att jag inte sett din fråga förrän nu!
Vad gäller My Site permissions så behövs två:
- Create Personal Site
- Use Personal Features.
Enklast att ändra detta för site gruppen "Reader" är via
Site Settings / Manage Site Groups / klicka på <Reader> / Edit Site Group Permissions
Mvh GöranSv: Väkommen med Sharepoint 2003 frågor
Kommer du att gå igenom de tidigare inläggen i denna gruppen?
Har lite funderingar på [Server eller Services]Sv: Väkommen med Sharepoint 2003 frågor
Har inte sett ditt angivna inlägg tidigare, men försöker besvara det här i stället:
Du undrar om relationen mellan Windows Sharepoint Services (WSS) och Sharepoint Portal Server (SPS). Dagens version, dvs 2003, kräver att man först installerar WSS och därpå SPS. Man kan alltså inte installera SPS 2003 utan WSS; Man kan se SPS som en utbyggnad av tjänsterna & funktionerna i WSS.
Tidigare var det annorlunda; När WSS hette STS 2001 och SPS hette SPS 2001 så var de helt fristående produkter, med olika typer av databaser (STS körde SQL, SPS körde Exchange). men nu är det alltså bara en enda databas - SQL Server 2000 + SP3; SPS 2003 har alltså ingen egen databas längre!Sv: Väkommen med Sharepoint 2003 frågor
Men innebär det att jag måste installera både WSS och SPS eller räcker det med WSS?Sv: Väkommen med Sharepoint 2003 frågor
Sv: Väkommen med Sharepoint 2003 frågor
Vi skall se om vi skall utvärdera detta, så får vi se vad som behövs för paket
Har vi tur kanske vi klarar oss med WSS.Sharepoint 2003 - Överför flera filer???
Använder Sharepoint 2003 services, har även Office 2003 installerat.
Jag har skapat två egna kolumner (metadata) med flera alternativ i en rullningslista som slutanvändaren kan välja mellan när denna överför ett dokument. Standarvärde som visas är satt till det första alternativet av min inskriva lista av alternativ. Men det går som sagt att ändra metadata på dokumentet.
Mitt problem:
När jag klickar på "Överför flera filer" så sätts metadatat för dokumentet till standardvärdet fast jag ändrar till något av de andra alterantiven i rullningslistan.
Hoppas ni förstår hur jag menar, hur kan jag lösa detta problem?
Tack på förhand
David