Har en del frågor angående sps 2003 Är inte säker på vad du menar. Har du olika portaler för olika grupper? Eller menar du att du har en portal som sedan har olika siter för olika grupper? Generellt så fungerar det så här att man anger namnet till den portal man vill surfa till; då hamnar du alltid på dess Home sida. Det går inte att hamna någon annanstans i portalen automatiskt bara för att man tillhör en viss grupp eller audience (målgrupp); Själva iden med portalen är att man har ett gemensamt ställe att börja på och därefter går man till det område man är intresserad av, t ex en viss sida, site eller sin personliga site där personliga nyheter, länkar etc finns upplagd. Jag har en portal som sedan har olika siter men vad jag vill är att då man loggar in Riderect user m.m
Då jag har skapat användare hur gör jag för att styra den anv till
den portalen för tex säljare alltså då dom loggar in ska dom komma till den sidan direkt och inte till deras egen portal som det är nu?.
Hur kan jag skapa grupper tex en grupp säljare och styra den gruppen till en speciel plats då dom loggar in?.Sv: Riderect user m.m
/Göran HusmanSv: Riderect user m.m
till portalen så ska man komma till den portalen och sedan se alla undersidor m.m från den portalen går det ?