Hej. Hej Johan, Tack för svaret Göran, och mycker riktigt hjälpte det!Problem till åtkomms av den Central Administrationen
Det är så att efter jag installerat SPS 2003 så öppnas sidan för Central Adminstration automatiskt, detta fungerade alldeles utmörkt när jag testade lite på en lab server. Men nu när jag ska installera hela kalaset på en server så startar inte ens webbplatsen "CentralAdminstration".
Det visade sig då att den hade blivit tilldelad en "Felaktig ProgramPool", kollade på min tidigare labserver, såg då att det skulle finnas en program pool som heter "CentralAdminAppPool", Denna finns dock inte. Om jag istället väljer någon utav dom andra två program poolerna, så finns det ingen användare som får logga in.
Jag har redan testat att installera om allt men det hjälper inte.
Någon som haft liknande problem?Sv: Problem till åtkomms av den Central Administrationen
jag har sett motsvarande problem tidigare; då var det för låg behörighet på det konto som användes för installationen. Det kan också vara så att vid installationen så efterfrågas domän\konto + pwd för administratören flera gånger. Vid något av dessa tillfällen så verifieras inte att man angivit ett riktigt konto (kanske t ex använt ett lokalt adminkonto?) eller att lösenordet blivit fel. Prova gör om det (blås maskinen igen; se till att inget junk ligger kvar i registry eller metabase för IIS) och använd ett Domain Admin konto som också har medlemskap i den lokala SPS serverns Administrator gruppen.
/Göran Husman
HumanDataSv: Problem till åtkomms av den Central Administrationen