Hej Har du nån instruktion på hur den skall användas? Som jag fattar det så skall det gå att göra ett script som definierar vad som skall backas upp och var backupen skall läggas sen kan man schedulera den hur man vill. Och vad jag vet är det spsbackup man skall använda. Glöm mitt inlägg.... Fick det att funka till slut gjorde en backup.cmd med följande innehåll: Du har gjort helt rätt - detta skript backar upp din Sharepoint Farm. Om du sedan vill backa upp en specifik site så måste du använda andra verktyg, t ex STSADM eller FrontPage 2003(!) fast sistnämnda går förstås inte att skripta (tror jag).Backup i Commando promten
Jag vill schemalägga mina backuper genom att använda spsbackup i cmd. Men jag får det inte att fungera, tänkte skapa en bat/vbs-fil med instruktioner. Har någon en sådan bat/vbs-fil som jag kan få "knycka"? Eller kan någon ge mig ett exempel på hur jag skall göra?
MickeSv: Backup i Commando promten
<code>
spcsbackup [företaget] a:
spcsbackup [andra företaget] a:
</code>
Eller hur menar du? Finns det ett särskilt DOS-backupprogram i SPCS?Sv: Backup i Commando promten
Sv: Backup i Commando promten
Var antagligen liiiite trött i morse och läste men förstod inte...
Trodde du menade en backup av SPCS Bokföring eller nåt ... =)Sv: Backup i Commando promten
E:\"Program Files\SharePoint Portal Server\Bin\spsbackup.exe" /all /file E:\backup_sps\backup-%date%
Funkar fint, sen var det bara att schelulera den att köra varje dag, KlartSv: Backup i Commando promten
Fördelen med att backa upp enstaka siter är att man kan göra Restore på en site i stället för att göra restore på hela portalen. Vill man göra restore på enstaka dokument så behövs riktiga backupprogram. Idag finns bara AveDoc (www.avepoint.com) för SPS 2003, men till hösten, Q4, kommer BackupExec enligt deras info med motsvarande funktion.