Har precis installerat en STS på en extern server. Satte Basic authentication på subwebben och då funkar det även i IESharePoint Team Services, kan inte logga in på extern server
För att jag skulle kunna komma åt den överhuvudtaget var jag tvungen att lägga till en underweb.
Då kommer jag åt den innifrån jobbet (bakom firewalls, proxys)
Problemet var då att jag kommer in med "browser" kontot vilket ju gör att jag inte kan komma åt och redigera doument mm.
Skapade en ny underweb utan anonymous access, lade upp ett par användare som Administrator
När jag försöker koppla mot den nya skyddade siten kommer inloggningsrutan upp men sedan kan inte sidan visas. Om jag är utanför arbetet (via modem) så funkar allting klockrent.
Då jag i detta läge trodde att det måste vara nåt skumt med våra proxys/brandväggar (som som vanligt sätter massa käppar i hjulet) :-) så testade jag på skoj att gå till den skyddade siten med Firefox.
Döm om min förvåning att efter jag matat in mitt user/pass i inloggningsrutan så kommer jag in!
Jag kan lägga till Nyheter, todo-listan mm (det tar iofs en väldig tid att spara ner en enkel to-do) men jag missar ju den stora fördelen med att kunna redigera dokument direkt online, eftersom det inte är en IE4+ browser.
Så problemet verkar vara nån jiddrig inställning i IE som gör att jag inte kan komma åt min site.
(Jag har inte installerat SP2 ännu, pga av allt strul jag hitintills hört om det)
På min burk kör jag:
XP Pro Eng SP1 + alla patchar
Office 2003 Pro
Har försökt hitta nånting angående detta på msn och google, men gått bet, så nu hoppas jag att det finns någon med en smart lösning.
MVH / UffeSv: SharePoint Team Services, kan inte logga in på extern server