Jag har problem vad det gäller användare i Sharepoint Team Services När du skapar sub-siter i wss så får du frågan om du vill låta den ärva top-sitens permissions eller ange egna. Tack igen, kollar vidare på det!SPTS: Hur låta samma användare finns med i flera subwebar?
Jag vill kunna skapa flera subwebar, och låta befintliga användare i andra subwebar kunna ha tillträde.
Jag har försökt att skapa en ny subweb med rättigeter från rotweben, men kan inte logga in.
Försökt att sätta specifika rättigheter på subweb, men kan då inte lägga till befintliga användare eftersom dom redan finns.
Verkar vara lite moment 22?
MVH
/UffeSv: SPTS: Hur låta samma användare finns med i flera subwebar?
När du säger "användare i andra subwebar", menar du då användare som tillhör subwebar under andra top-siter? Eller har du använt personliga permissions för varje sub-site? Kanske du skall titta på att använda site grupper? Skapa en sådan i top siten; den kan sedan användas i valfri subsite. Nya användare läggs då bara till site gruppen och vips har de rätt till sub-siterna.Sv: SPTS: Hur låta samma användare finns med i flera subwebar?