Har precis installerat SPS 2003 med MSDE på Win 2003 Server Det finns inga andra portar än de vanliga HTTP portarna, dvs 80 för oskyddad kommunikation och 443 för SSL kommunikation. Kör du SSL mot SPS så måste din Proxy kunna hantera detta Jag kör vanlig HTTP så det är därför jag tycker att det är helskumt. Har efter ett antal meckande lyckats komma förbi problemet (men som kanske inte är direkt tillfredställande)Portar eller annat för att komma åt SPS
Ligger på en adsl-koppling bakom en router.
Allt funkar klockrent om jag accessar siten från Internet, men när jag försöker accessa den innifrån jobbet (bakom proxys mm) så kommer jag förbi proxy, kommer till påloggning för SPS, men sedan blir det bara "Sidan kan inte visas"
Kan företagets prixy/firewall spärra åtkomst till SPS siter?
Använder SPS sig av sperciella portar för kommunikation med klienterna?Sv: Portar eller annat för att komma åt SPS
Sv: Portar eller annat för att komma åt SPS
Jag kan för mitt liv inte förstå varför jag kan komma åt sidan utfifrån men inte "innanför murarna"
Funderar om det kan vara nåt mischmasch på min win2003 som gör att den inte går ihop med jobbets proxys mm
Har haft den interna brandväggen både påkopplad och avinstallerad, med samma dystra resultat.
Skall prova att koppla bort min router och se om det är den som kan spöka (även om jag inte tror det)Sv: Portar eller annat för att komma åt SPS
Jag hade Integreated Security på webplatsen.
När jag la till Basic Authentication lyckade jag på nåt sätt komma in med Firefox, men inte IE
När jag tog bort Integrated Security och bara kör med Basic så kommer jag även in med IE
Något fuffens måste det vara med lösenordshanteringen genom min proxy som spökar...