2005-01-04 02:10:32 Add rbs://sthsrv10/public/ Vild gissning: Rättighetsproblem. Kontot som används för crawling har inte behörighet på public foldern i exchange?Vid sökning mot exchange public folder har jag upptäckt felet
Det gick inte att hitta adressen, (0xC004800A - The requested operation failed with error code 0xc004800a. No further information about this error is available.)
Någon som vet vad detta betyder?
Samt varför lägger den till rbs://
Har sett i loggen att den lägger till rbs lite varstanns. Men det är endast mot exchange som den failar
//TommySv: Vid sökning mot exchange public folder har jag upptäckt felet
Hur resonerar jag:
Jag gissar att SPS index server använder WebDAV för indexering mot exchange, och om jag minns rätt så brukar man få 0xC004800A när MSDAIPP Provider (WebDAV) inte har tillträde till angiven url.
Angående rbs://
Microsoft/SharePoint använder ett antal interna protokoll, eller åtminstone beteckningar på protokoll. I loggen brukar man även se sts2://, ett protokoll som används för att indexera teamsiter. Rent fysiskt så tror jag att sts2: går mot ett antal web services, t.ex. _vti_bin/sitedata.asmx, men jag har inte grävt djupare i det.
/Johan