Hej Strange... Gäller det alla nyskapade sidor, eller bara en enskild sida som krånglar? Omstart av själva websidan i iis manager hjälpte inte. Har aldrig råkat ut för liknande, men jag ska hålla ögonen öppna. Japp förutom detta så är sharepoint ganska skönt att använda till sharepoint.FrontPage bråkar
Får detta fel när jag försöker öppna en sida i FP2003
Försöker öppna en tom sida som är helt nyskapad. Så det där med webpart som bråkar tror jag inte på.
soap:Server Exception of type Microsoft.SharePoint.SoapServer.SoapServerException was thrown. En webbdel eller en webbformulärkontroll på den här webbdelssidan kan inte visas eller importeras eftersom den inte har registrerats som säker på den här webbplatsen. Du kanske inte kan öppna den här sidan i en HTML-redigerare som är kompatibel med Microsoft Windows SharePoint Services, t ex Microsoft Office FrontPage. Kontakta webbplatsadministratören om du vill åtgärda det här problemet och registrera webbdelen eller webbformulärkontrollen som säker. Du kan också ta bort webbdelen eller webbformulärkontrollen från sidan genom att gå till sidan Underhåll för webbdelar. Om du har tillräckliga behörigheter kan du använda den här sidan för att inaktivera webbdelar temporärt eller ta bort personliga inställningar. Kontakta webbplatsadministratören om du vill ha mer information.
//TommySv: FrontPage bråkar
/JohanSv:FrontPage bråkar
Dock hjälpte två st iisreset
//TommySv:FrontPage bråkar
FrontPage är väl inte världens bästa program, men ganska smidigt att använda i SharePoint-sammanhang. Senaste versionen bråkar tillräckligt sällan.
Men man bör tänka sig för innan man ändrar sidors layout med FrontPage. Enkelheten har ett pris: sidan ändrar egenskaper så att skalbarheten försämras. Det brukar kallas 'unghosting', läs mer på: http://jopx.blogspot.com/2004/11/sharepoint-ghosted-vs-unghosted-pages.html.
/JohanSv: FrontPage bråkar
Problemet kommer upp lite då och då. Men löses av en iisreset
Strange???
//Tommy